mandag den 11. juni 2012

lyn saltede citroner



Jeg har længe ville give mig i kast med saltede citroner, men tålmodighed er altså ikke min stærke side. Så da jeg så at de kunne laves så nemt her, og bruges samme dag måte jeg lige igang.

Økologisk vasket citron.
2 spsk sukker.
1 spsk fint salt.



Skær citronen i tynde skiver og fjern de sten der nu skulle gemme sig. Så skærs citronen i små stykker og der kommes sukker og salt på og der røres rundt. Det skal stå ca en halv times tid og så kan det bruges eller det kan kommes på glas og i køleskabet hvor det nok kan holde sig en uges tid vil jeg tro.

Jeg har haft brugt det i crabcakes og dressing og til aften tror jeg det kommer i en tajine af en art. De giver retten syre og salter. Efter den halve time er citronen ikke særlig bitter mere, så man kan sagtens smage på en lille bid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar